VR:n pojat voisivat ottaa lapion kauniiseen käteensä ja alkaa kaivaa tunneleita Vantaalle ja Espooseen. Jos muutaman viikon pakkasjakso lumisateineen pakottaa perumaan vuoroja tähän tahtiin, voi kai todeta, ettei VR:n lähiliikennepalvelu toimi. He voivat tietenkin muuttaa toimintansa Italiaan, missä ei ole liikaa pakkasta, lunta, ukkosta, radalle putoavia lehtiä, toimisto/hotellirakennuksia keskellä rataa jne. Lippujen hinnat ovat kuitenkin sitä luokkaa, että jonkinlaista palvelua voisi kai odottaa. Nyt on pitkä kylmä talvi, mutta myöhästelyt ovat jokatalvista elämää, joten tämä ei ole vain tämän talven ongelma. Tunneleiden lapioiminen maksaa tietenkin, mutta kyllä kai näillä hinnoilla jotain sinne käteenkin jää. Jos VR:llä taas ei ole varaa pistää palvelujaan kuntoon niin että sen toimintaa voidaan pyörittää Suomen olosuhteissa, kannattaisi varmaan luovuttaa. Lähiliikenteen tökkimisestä ei tule mitään sanktioita. Kuukausilippujen hinnat pysyvät samoina vaikka vuoroja jää väliin, joten raha virtaa edelleen. Voidaanhan sitten tehdä niin, että ajetaan yksi vuoro kerran päivässä Espooseen ja Vantaalle ja pistetään koko VR:n porukka työskentelemään sen edestä, että ne kaksi päivittäistä vuoroa pysyvät aikataulussa. Pojat voivat käydä hammasharjan kanssa putsaamassa raiteet lumesta, lehdistä, itsemurhakandidaateista jne. Ei mun kengätkään tykkää lumesta, pakkasesta tai edes vesisateesta. Karsastan myös syksyä. Silti pitää mennä töihin säässä kuin säässä. Jos en siihen kykenisi, muuttaisin Afrikkaan.